תושבות ותושבי קרית חיים,

בימים האחרונים חולקו חשבונות המים לתקופה 3-4/24. בערוצי המדיה החברתית ישנן טענות לגבי חשבונות המים שהתקבלו ובין היתר בעניין שירותי הביוב המופיעים בחשבונות הדו-חודשיים.

אגודת קרית חיים ארלוזורוב (ועד קרית חיים) והנהלתה הציבורית, מתייחסים בכובד ראש לכל טענה המגיע מצד צרכני המים, שהינם חברים רשמיים באגודה זו, אשר זכאים לבחור ולהיבחר למוסדות האגודה.

על מנת לעשות סדר ראשוני בחשבון המים הנשלח אליכם אחת לחודשיים, יש להעמיד על דיוקם מספר מושגי יסוד הקשורים לחשבון המים. חשבון המים הינו חשבון באמצעותו משלמים צרכני המים עבור שני סוגי שירות שונים:
1.צריכת מים – תשלום מדויק עבור כמות המים שנצרכה על ידי הצרכן, על פי מדידות שמבוצעות במוני המים. שירות זה ניתן במלואו על ידי האגודה והצרכניםמשלמים עבור המים שנצרכו, בהתאם לתעריף שנקבע על ידי רשות המים, שהיא הגוף המוסמך לכך במדינת ישראל. השירות כולל, בנוסף למים הנצרכים, גם תשלום עבור תחזוקת מערכת הולכת המים ואת בארות המים של קרית חיים.

2.שירותי ביוב–מערכת הביוב בקרית חיים שייכת לתאגיד מי כרמל והוא האחראי לשירותי הביוב הניתנים לצרכנים. תעריף התשלום בגין שירותים אלה גם כן נקבע על ידי רשות המים. את החיוב וגביית התשלום מבצעת אגודת קרית חיים עבור מי כרמל. הכסף הנגבה מועבר למי כרמל בקיזוז עמלה על ניהול החיוב והגביה. שירותי הביוב כוללים שני חלקים, עלות בגין תשתיות צנרת הביוב ועלויותבגין טיפול בשופכין המגיע למכון טיהור המים.

3.צריכת המים מתבצעת בהתאם לנוסחאות שונות שלוקחות בחשבון גם את מספר הנפשות המתגוררות בדירה. ככל שמספר הנפשות גבוה יותר זכאי הצרכן ליהנות מתקרה גבוהה יותר של תעריף מים מוזל, 7מ"ק לנפש לחודשיים במחיר מוכר של 4.24 ₪ למ"ק, המחיר הגבוה הינו10.885 ₪ למ"ק ומחיר הביוב נכון ליום 1/1/24 הינו 5.523₪ למ"ק. נתונים אלו מפורטים בחשבון המים.

4.צריכה משותפת (ממד המים הכללי) – ההפרש בין מדידת כמות המים שנרשמה במד המים הראשי של הבניין לבין כמות הצריכה בפועל שנרשמה בכלל מדי המים הביתיים בבניין. הפרש זה יחולק שווה בשווה בין כל דייר הבניין.
הנחה בגין נכות:
תושב אשר נקבעה לו זכאות להטבה במים באחד מהמוסדות הבאים: ביטוח לאומי, משרד הביטחון והרשות לניצולי שואה,על המוסד להעביר את פרטי התושב לרשות המים. לאחר שמספר ת.ז.יופיע באתר ההטבות לאוכלוסיות מיוחדות של רשות המים, התושב יהיה זכאי ל-7מ"ק נוספים במחיר המוזל. נזילה/פיצוץ בצנרת המים הפרטית או המשותפת: במידה והתגלתה נזילה רשאי הצרכן להגיש בקשה להקלה בגין כמות המים שאבדה בנזילה בהתאם להוראות החוק.
על הצרכן לתקן במיידית את הנזילה ולהגיש למשרדי האגודה את המסמכים הבאים: -חשבונית עבור התיקון שבוצע. -מכתב פניההכולל תיאור המקרה ופרטי הצרכן.
כל מקרה ידון לגופו בועדההייעודית ובמידה וימצא זכאי יזוכה החשבון על פי הקריטריונים בחוק.

אנו פונים אליכם תושבות/ים יקרות/ים, אל תהססו לפנות אלינו בכל בעיה או חשד שחשבון המים אינו משקף את המציאות. נשמח לבדוק את הטענות ולטפל בכל טעות או תקלה באם תתגלה וכמובן לזכות אתכם במידת הצורך.
יידעו אותנו על מספר הנפשות המתגוררות בדירה ובכל שינוי בפרטי הצרכנים בנכס.


באפשרותכם לפנות אלינו בכתב בכל האמצעים והמדיות תוך ציון מהות הפניה, שם בעלהחשבון, כתובת מגורים ומספר טלפון.
קבלת קהל: ברחוב הגדוד העברי 52 קרית חיים.
בימים א'–ה' בין השעות 8:00–12:00ואחה"צ בימי ב' בין השעות 16:00–18:00.

מענה טלפוני:
בין השעות 8:00–15:00

בטלפון:1800-310-310 / 04-8413137

פניות בפקס:04-8415922

פניות במייל:Vaadk2@vkh.org.il/Vaadk3@vkh.org.il
אתר האינטרנט של האגודה:www.vkh.org.il